zondag 9 juli 2017

::: Zaailing #11 ::: Hemeluitvaart :::

Een bericht gedeeld door Jurgen (@jurgenwalschot) op
Vorige zomer ging ik met het gezin kanovaren door de Gorges du tarn. Niet alleen op het water was het spektakel maar ook in de lucht waar de gieren traag op de thermiek de hoogte opzochten. Ze zagen er zo machtig uit. Maar eerlijk is eerlijk het zijn/waren niet mijn favoriete roofvogels. Later kwam ik erachter dat ze hun imago niet mee hebben door de clichés die over deze vogel de ronde doen. Lees als kind maar een Lucky Luke strip en de lijkenpikkers kijken vanop een cactus likkebaardend toe.
Enkele maanden terug toen de zaailingen beetje bij beetje vorm kregen bleek Kirstin de fascinatie voor deze vogels te delen en dat inspireerde me om er meer over te gaan lezen en uiteraard ook te gaan schetsen.  
schetsboek Vale Gier
Ze vertelde me ook over de 'sky burials' en andere bizarre rituelen. Zie filmpje, wie tijd heeft en er rustig wil inkomen kan alles bekijken wil je meteen naar de sky burial dan kan dat vanaf 3:35.
Dit alles inspireerde ons om te komen tot deze zaailing. 



Zaailing #11 Hemeluitvaart klik op de afbeelding voor een leesbare versie
/// 

 ZAAILINGEN is een samenwerking tussen schrijfster Kirstin Vanlierde en tekenaar Jurgen Walschot. Zaailingen zijn creatieve scheuten, waarbij tekenaar en schrijfster mekaar afwisselend uitdagen. Zij schrijft bij de beelden en hij tekent bij de woorden. 

 ///

Geen opmerkingen:

Een reactie posten